
[Cite as Total Exposure.com, Ltd. v. Miami Valley Broadcasting Corp., 2006-Ohio-484.] 
 
 
 

IN THE COURT OF APPEALS FOR MONTGOMERY COUNTY, OHIO 
 
TOTAL EXPOSURE.COM., LTD., et al. : 
 
 Plaintiffs-Appellants  : C.A. Case No. 21062 
 
vs.      : T.C. Case No. 03-CV-01599 
  
MIAMI VALLEY BROADCASTING : (Civil Appeal from Common  
CORPORATION, ET AL.   : Pleas Court) 
     
 Defendants-Appellees  :  
            
                                             . . . . . . . . . . . 
 
                                                       O P I N I O N 
 
                       Rendered on the   3rd    day of     February    , 2006. 
 
                                                       . . . . . . . . . . .  
 
LAURA J. MARTIN, Atty. Reg #0076590 and MICHAEL R. BOTROS, Atty. Reg. 
#0067123, 5785 Far Hills Avenue, Dayton, Ohio 45429 
                     And 
H. LOUIS SIRKIN, Atty. Reg. #0024573, 105 West Fourth Street, Suite 920, 
Cincinnati, Ohio 45202 
 Attorneys for Plaintiffs-Appellants 
                                    
ROBERT P. BARTLETT, JR., Atty. Reg. #0022995, THOMAS R. KRAEMER, Atty. 
Reg. #0060120 and KARL E. NEUDORFER, Atty. Reg. #0072783, 500 Courthouse 
Plaza, S.W., 10 North Ludlow Street, Dayton, Ohio 45402 
 Attorneys for Defendants-Appellees 
   
 
                                                   . . . . . . . . . . . . . 
  
BROGAN, P.J. 

{¶ 1} This case is the latest in a series of actions involving TotalXposure 

and Diamonds Cabaret, two adult entertainment clubs featuring nude or partially 

nude exotic dancers.  The Plaintiffs/Appellants are: Total Exposure.Com, LTD., BJS 



 2
No. 2, Inc., d.b.a. Adult Total Xposure (BJS), Planet Earth Entertainment, Inc. 

(Planet Earth), Luke Liakos, and Scott Conrad.  Liakos and Conrad each own 50% 

of Total Exposure.Com.  They each also own 50% of Hayworth, which, in turn, 

wholly owns both BJS and Planet Earth.  At all times pertinent to this action, BJS 

operated Total Xposure, the dancing club located in Troy, Ohio.  Similarly, Planet 

Earth operated Diamonds Cabaret (Diamonds), the dancing club located in 

Washington Township, Ohio.  

{¶ 2} To begin, we will briefly relate some history preceding this action.  

About ten years ago, Planet Earth opened Diamonds and was licensed to sell 

alcoholic beverages on the premises.  Notably, there was public opposition to 

Diamonds from the time it opened.  See Planet Earth Entertainment, Inc., d.b.a. 

Diamonds v. Ohio Liquor Control Comm. (1998), 125 Ohio App.3d 619, 628, 709 

N.E.2d 220 (discussing testimony of a state representative about the frustration of 

citizens and police, who felt Diamonds should be closed).  In March, 1995, the 

lessor of the Diamonds’ premises sought a temporary restraining order and 

inunction against Planet Earth on the ground that it was operating an adult 

entertainment facility in violation of a Washington Township zoning ordinance.  See 

1994-N1 Ohio Associates, L.P. v. Planet Earth Entertainment, Inc. (Dec. 15, 1995), 

Montgomery App. No. 15338, 1995 WL 738416 (affirming trial court’s grant of writ 

of restitution to lessor).  Although a writ of restitution was granted, Diamonds’ 

owners solved the problem by buying the premises.  Therefore, they were able to 

continue operating the club. 

{¶ 3} Planet Earth lost its liquor license in 1996, because female dancers 



 3
had been allowed to perform at Diamonds with completely bare breasts.  Planet 

Earth contested the action of the Liquor Control Commission, but the decision was 

ultimately upheld.  See Planet Earth Entertainment, Inc., d.b.a. Diamonds, 125 Ohio 

App.3d 619,  625-27.  

{¶ 4} A criminal complaint was also filed, accusing Conrad d.b.a. Planet 

Earth of violating Washington Township’s zoning laws by allowing nude dancing at 

Diamonds.  We reversed Conrad’s conviction of that charge in 1997, because the 

trial court had employed an incorrect definition of “prurient interest.”  See State v. 

Conrad, d.b.a. Planet Earth Entertainment, Inc. (Jan 17, 1997), Montgomery App. 

No. 15553, 1997 WL 54668, *2. 

{¶ 5} Subsequently, in June, 1999, Planet Earth filed a complaint for 

injunctive relief in the United States District Court for the Southern of Ohio, Western 

Division, contending that Ohio’s statutory scheme for liquor license revocations and 

administrative appeals from revocations violated substantive and procedural due 

process.  See Planet Earth Entertainment, Inc., d.b.a. Diamonds v. Edwards (S.D. 

Ohio 1999), 84 F. Supp.2d 891.  In that case, the district court denied a temporary 

injunction, but also found that Planet Earth’s action under Section 1983, Title 42, 

U.S. Code was not barred by the Eleventh Amendment. 

{¶ 6} In the meantime, BJS had opened Total Xposure in Troy, Ohio, in 

March, 1997. Like Diamonds, this club featured nude and semi-nude dancers, and 

raised the ire of local citizens and government officials.  See BJS No. 2, Inc. v. City 

of Troy, Ohio (S.D. Ohio 1999), 87 F. Supp.2d 800, 803-04.  In fact, the day after 

Total Xposure opened, the City of Troy amended its zoning code to impose certain 



 4
conditions on adult entertainment facilities.  Shortly thereafter, the City also revoked 

BJS’s permit to operate Total Xposure.  Id.   This matter was disputed in Miami 

County Common Pleas Court, where BJS lost, and in federal court, where BJS filed 

a complaint for declaratory and injunctive relief, alleging that the ordinance was 

unconstitutional on its face.  Id. at 804.  Ultimately, the district court found certain 

provisions of the zoning code unconstitutional as a prior restraint on constitutionally 

protected expression.  Accordingly, the district court enjoined the City from requiring 

BJS to comply with certain provisions of the zoning code in order to obtain a new 

zoning permit.  However, the court also refused to enjoin enforcement of a state 

court injunction prohibiting operation of Total Xposure without a zoning permit.  In 

this regard, the court reasoned that the prior zoning permit was not revoked 

because of  the new adult entertainment ordinance; instead, it  was revoked 

because BJS had changed the use of its property without obtaining the City’s 

approval.  Id. at 818-19. 

{¶ 7} Nonetheless, despite the attempts of the City of Troy to close the 

club, Total Xposure continued to operate for more than six years, or until October 

16, 2003, when the Miami County Common Pleas Court found that the club was a 

nuisance due to “methodical, constant, and rampant” illegal sexual activity and lewd 

behavior occurring on the premises.  State ex rel Nasal v. BJS No. 2, Inc., 127 Ohio 

Misc. 2d 101, 2003-Ohio-7323, 806 N.E.2d 208, at ¶68.  This occurred well after 

the events involved in the  present litigation. 

{¶ 8} In August, 2000, Liakos and Conrad also opened an adult bookstore 

in Huber Heights, Ohio.  Huber Heights filed an action to enjoin operation of the 



 5
bookstore because Liakos and Conrad had neither sought nor obtained a license 

from the City to operate a sexually oriented business.  However, the trial court 

refused to grant an injunction.  The court found that the ordinance violated the 

Fourteenth Amendment because it lacked various procedural safeguards required 

by due process.  See City of Huber Heights v Liakos, 145 Ohio App.3d 35, 40, 

2001-Ohio-1083, 761 N.E.2d 1083.  On appeal, we agreed that the ordinance was 

flawed, and affirmed the trial court decision.  145 Ohio App.3d at 40-50.  Operation 

of the bookstore was ultimately enjoined in a separate action, based on a restrictive 

covenant that prohibited the rental, sale, or exhibition of pornographic material on 

the premises where the store was located.  See KIR Huber Heights, L.P. v. Liakos, 

Montgomery App. No. 18636, 2001-Ohio-1761, 2001 WL 1388530, *1.   

{¶ 9} Needless to say, the above events generated substantial publicity and 

news coverage in the Miami Valley area (which includes Troy, Washington 

Township, Huber Heights, and Dayton, Ohio).  See affidavit attached to WHIO TV 

motion for summary judgment, listing 111 articles about Plaintiffs that appeared 

between 1995 and January, 2004, in various sources such as the Dayton Daily 

News, the Cincinnati Enquirer, and the Associated Press.  

{¶ 10} The present lawsuit stems from events that occurred between 

October, 2002, and January 27, 2003.  During that time, Becky Grimes was Special 

Projects Manager for WHIO TV/Cox Broadcasting.  In October, 2002, another 

WHIO employee told Grimes about a tip he had received concerning possible 

internet sex videos being filmed in a shopping mall next to Diamonds.  Allegedly, 

dancers from Total Xposure and Diamonds were involved in the videos.   



 6
{¶ 11} Grimes and her news director, Julie Weindel, decided to hire Ronald 

Norton, a licensed private investigator, to see if he could confirm the tip.  Norton 

subsequently located the office in the shopping mall where videos were being 

filmed.  In October, 2002, a staff member from Norton’s office also paid $19.95 to 

join TotalXposure.com, and recorded video of sexual intercourse and oral sex on 

the website.  Grimes and Weindel viewed the website with investigators and 

observed video of what appeared to be a woman engaging in sex or simulated sex 

with a man.  Grimes also visited the shopping center where the videos were 

allegedly being filmed, and found that the office was located where the WHIO 

source had predicted.  

{¶ 12} After further investigation, Grimes learned who owned TotalXposure 

(Liakos and Conrad).  However, Grimes was never successful in getting Liakos to 

speak with her.  In fact, the last time Grimes tried to contact Liakos, a woman at the 

Diamonds’ office rudely rebuffed her.  After that, Grimes did not attempt further 

contact. 

{¶ 13} Based on the above information, Grimes aired a broadcast on WHIO 

TV on November 25, 2002.  The lead-in to the broadcast, by WHIO TV anchors, 

was as follows: 

{¶ 14} “Anchor: If you are concerned about nude dance clubs operating in 

your neighborhood . . . You won’t believe what we’ve uncovered now! 

{¶ 15} “Anchor:  Live Internet Sex!  And as Newscenter 7's Becky Grimes  

uncovered . . . . The broadcast is coming from right here in the Miami Valley and 

going all over the world!” 



 7
{¶ 16} This lead-in was followed by Grimes’ report.  During the report, 

Grimes began by commenting on the unhappiness of a local church and its minister 

about a nude adult dance club operating in Troy.  Grimes went on to say: 

{¶ 17} “City officials say there’s been no serious trouble at Total Xposure.  

But now, newscenter 7 has learned there’s a lot more than dancing going on at the 

club.  What would the pastor think about internet sex . . . broadcasting live from the 

Strawberry Capital . . .  to the whole world? 

{¶ 18} “* * *  . 

{¶ 19} “Here’s the proof: 

{¶ 20} “TotalXposure-Dot-Com . . . . The club’s website.  Our investigator 

logged on and became a member.  After paying a fee of $19.95 . . . He had 30 

days of trial viewing.  We couldn’t believe our eyes! 

{¶ 21} “* * * * 

{¶ 22} “This is video of two women in what appears to be a sex act on the 

club’s stage.  The website menu has various offerings . . . Like ‘Mega Porno 

Cinema.’  And there’s no question about where it’s happening . . . It’s promoted 

‘Gina Lynn Backstage after her live stage show at Total Xposure.’  This is hardcore 

and you’ll have to take our word for it because we can’t show you what happens 

next!  Is this legal?  We showed our video to the Miami County Prosecutor. 

{¶ 23} “* * *  

{¶ 24} “Sources say most of the action is going on at Total Xposure. * * * 

Sources say there’s a second internet sex studio connected to Diamonds Cabaret, 

a sister club in Washington Township. * * * The clubs and website are owned by 



 8
Planet Earth Entertainment, operated by Luke Liakos and Scott Conrad. They did 

not return our calls.  Now . . . the prosecutor will be asking questions.”1 

{¶ 25} After this story aired, Grimes received several calls from women 

claiming to be dancers who had worked in Diamonds, Total Xposure, and other 

clubs in the Miami Valley. The women indicated that cameras were in many of the 

clubs and many clubs  had internet sites.  A part of the women’s responsibilities 

was to appear on these sites.  Grimes had conversations with several women, but 

they did not want to go on the air and reveal their identities. 

{¶ 26} Within a day or two after the first story, a woman named Sharon 

Taulbee called Grimes.  Taulbee claimed to have worked in many clubs and said 

there was a lot of illegal sexual activity going on.  Taulbee told Grimes about 

experiences she had at various clubs, from mistreatment, to things she thought 

were not legal, to dancers using illegal drugs, to underage girls being given alcohol, 

to clients touching dancers.  In December, 2002, Grimes had about six 

conversations with Taulbee, and Taulbee eventually agreed to an on camera 

interview, in silhouette, so that her identity would be concealed.  Grimes told 

Taulbee that she wanted to talk to her about what she had observed at Total 

Xposure, and also wanted to talk to her about her experiences in other clubs, 

specifically geared to the Internet.  According to Grimes, “the general theme was 

                                            
1 
 The sets of periods in the quotation (“. . .”) are marks that WHIO TV inserted in the 
script of the original broadcast and do not indicate material that has been deleted 
from the broadcast.  Where we have deleted material from our quotation of the 
broadcast script, we have inserted asterisks (“* * *”) to indicate that content has 
been omitted.   



 9
that the Internet had become such an important part of doing business in the strip 

clubs.”   

{¶ 27} Before Grimes did the interview, she was aware that Taulbee had 

worked only briefly at Total Xposure. She knew Taulbee went there for an interview, 

was auditioned and given a tour, and was asked to stay for a shift.  She did not 

know if Taulbee had completed the shift.  Grimes also knew that no one from Total 

Xposure had asked Taulbee to have sex, and that TotalXposure had told Taulbee 

the Internet activity was just dancing and chatting with customers.  In addition, 

Grimes knew that Taulbee had never worked in the Internet room at TotalXposure. 

{¶ 28} In a deposition taken during the lawsuit, Taulbee stated that she had 

worked at various adult entertainment clubs in the Miami Valley area.  She worked 

at “Pizazz” off and on for several months, including one six-month stint around 

2000, for “New York, New York” for about four months, and for “Flamingo Show 

Club” for between one and six months.  Taulbee also worked at other Dayton area 

clubs called “Spanky’s,” “The Living Room,” “Sharkeys,” “Excalibur,” “Key West,” 

“Cheeks,” and “Baby Dolls,” and for a Cincinnati dance club called “My Room.”  In 

addition, Taulbee had participated in three to five “bikini” contests at Diamonds.  

According to Taulbee, many girls “floated” from club to club.   

{¶ 29} Taulbee said she had told Grimes that she worked at Total Xposure 

for only three hours.  While Taulbee was at Total Xposure, she danced on stage a 

couple of times, and may have done a couch dance.  She also saw a dancer in the 

couch room having oral sex.  The dancer had her vagina against a customer’s face, 

hard contact, at the mouth area.   After being at Total Xposure for three hours, 



 10
Taulbee walked out after she witnessed what was going on in the couch room.  She 

had not signed a contract because she was uncomfortable with working in the 

computer room.  She didn’t know exactly what the club was asking her to do.  They 

did not tell her she had to have sex with people.  Her impression was that they were 

going to have her perform sex acts with herself in front of a webcam.  However, 

Taulbee did not see anyone perform with the webcam.  When Taulbee left, she told 

the manager (Jason) that she was leaving because she was afraid an individual 

who had been stalking her would show up.  Jason told her that she did not need to 

worry about that, and that if she changed her mind, to call him on his cell phone.  

Jason said she was welcome back at any time.   

{¶ 30} The second WHIO TV story was broadcast on January 30, 2003.  

This time, the lead-in to the story was as follows (with anchors “Jim” and “Cheryl”): 

{¶ 31} “Jim:  Is live Internet sex happening backstage at a local nude dance 

club? 

{¶ 32} “Cheryl:  Total Xposure in Troy claims it is . . . on their own website . . 

. and they show the x-rated video!  We broke the story last fall.  Now . . . a former 

dancer has come forward . . . to tell us even more! 

{¶ 33} “Jim:  Newscenter’s Becky Grimes investigates: Total Xposure Totally 

Exposed!  We warn you . . . The subject matter may not be appropriate for 

children.” 

{¶ 34} In the news report that immediately follows the lead-in, Grimes 

includes excerpts from Taulbee’s taped interview.  However, in the report, Grimes 

refers to Taulbee as “Susan” in order to shield her identity.  Becky Grimes’ report, 



 11
as broadcast on January 30, 2003, is as follows: 

{¶ 35} “Becky:  Stripping may seem like a dream job to some people with 

little or no education.  Some dancers make a thousand dollars a week or more.  But 

now, with live cameras inside the clubs . . . Dancers are being asked to do a lot 

more than dance.  Club owners want sex . . . . live . . . on the internet. 

{¶ 36} “Susan:  Everything just became a heyday. 

{¶ 37} “Becky:  This former dancer, who will remain anonymous, said she 

was ‘encouraged’ to participate. 

{¶ 38} “Susan:  I made the choice not to have sexual relations with them or 

anybody they wanted me to . . . I don’t have to. This is America. 

{¶ 39} “Becky:  We first uncovered live Internet sex at Total Xposure in Troy 

last November.  Here’s our proof: Total Xposure-Dot-Com.  After paying a fee of 

$19.95, we got 30 days of viewing.  Much of it was hardcore sex . . . . caught on 

cameras set up all over the club.  Susan say the Internet changed everything. 

{¶ 40} “Susan:  The club owners loved it . . . It was like a frenzy.  I don’t think 

enough of them can get on the Internet fast enough. 

{¶ 41} “Becky:  Susan just wanted to strip . . . 

{¶ 42} “Susan:  I was told, you’re fired!  When you’re actually interested in 

making money come and let me know.  And she said, Why don’t you go live on 

welfare and think about it!” 

{¶ 43} The news report then goes on to outline the reaction of residents of 

the Troy Community and officials of Troy to Total Xposure.  One citizen indicates 

outrage at that type of activity taking place in Troy.  These comments of Grimes 



 12
immediately follow the citizen’s reaction about Total Xposure: 

{¶ 44} “Becky:  Live Internet sex is not something most citizens want as a 

claim to fame for Troy.  Our investigation was even the subject of a Troy Council 

Meeting. 

{¶ 45} “Jack Carter, Troy resident:  My question is, what action does the 

Council plan to do about it? 

{¶ 46} “Law Director:  We are investigating the allegations.  We don’t know 

what’s going on there. 

{¶ 47} “Becky:  Yes we do!  After viewing Total Xposure-Dot-Com last 

November . . . We took our video tape evidence to the Mayor of Troy and the Miami 

County Prosecutor. They told us . . . they would investigate. 

{¶ 48} “Gary Nasal [Miami County Prosecutor]:  It’s a matter that will require 

further investigation, further consultation with City officials, and the appropriate law 

enforcement authorities, which we will of course undertake before we announce 

any of our intentions with what appears to be going on at Total Xposure. 

{¶ 49} “Becky:  Here’s the problem:  Back in 1997, Troy tried to use zoning 

law to stop Total Xposure from opening . . . . But a federal judge found it 

unconstitutional.  Now Miami County officials are investigating whether live Internet 

sex is violating Ohio’s obscenity law. 

{¶ 50} “Susan:  They say, Oh, we’ll investigate and then nothing ever 

happens.  And if they really were investigating, the clubs wouldn’t be as bad as they 

are. 

{¶ 51} “Becky:  Susan’s angry.  She feels the clubs are turning into brothels . 



 13
. . . And dancers are treated like dollar signs. 

{¶ 52} “Susan:  I think as long as the owners can get away with it, they’ll 

push the label . . . They’ll push as far as they can possibly push it. 

{¶ 53} “Becky:  Becky Grimes, Newscenter Seven.   

{¶ 54} “Anchor:  The owners and operators of Total Xposure have declined 

interviews since our investigation began last fall.  The Miami County Prosecutor 

assures us that authorities will be investigating.”2 

{¶ 55} An affidavit from Luke Liakos also claimed that on January 30, 2003, 

he had seen advertisements for the story on WHIO TV Channel 7. The 

advertisement stated, “Live Sex being broadcast over the Internet right here in the 

Miami Valley.  Now NewsCenter 7 has obtained an exclusive interview with a 

woman that worked at the club that produces the broadcasts.”  According to Liakos, 

the same advertisement contained a portion of the interview, spoken by an 

unidentified silhouetted female, who said, “I made the choice not to have sexual 

relations with them or anybody they wanted me to.”  Finally, the advertisement 

ended with this statement: “You may be shocked at what else she has to say when 

7 Investigates:  Total Xposure Totally Exposed.  Tonight at 6 on Newscenter 7.  

Coverage you can count on.” 

{¶ 56} Shortly after the second broadcast, Plaintiffs filed a complaint against 

                                            
2 
Again, the sets of periods in the quotation (“. . .”) are marks that WHIO TV inserted 
in the script of the original broadcast and do not indicate material that has been 
deleted from the broadcast.  Parenthetical signs surround material that we have 
added. 



 14
Miami Valley Broadcasting Corporation, d.b.a. WHIO TV (WHIO TV); Cox 

Broadcasting, Inc. (Cox), Cox Enterprises, Inc., Becky Grimes, and various Jane 

and John Does.  An amended complaint added Sharon Taulbee as a defendant.  In 

the complaint, Plaintiffs alleged in count I that Defendants had committed 

defamation and slander per se and per quod with regard to the first broadcast.  The 

second and third counts made the same allegations regarding the second 

broadcast and a transcript of the second broadcast that was posted on the WHIO 

TV website.  In the fourth count, Plaintiffs alleged that they had been placed in a 

false and defamatory light due to interpretation, inducement, and innuendo.  Finally, 

count V contained claims based on re-publication of the allegedly defamatory 

statements. 

{¶ 57} On September 10, 2004, WHIO TV and Becky Grimes filed a motion 

for partial summary judgment, based on the fact that Plaintiffs were limited purpose 

public figures.  Subsequently, WHIO TV and Grimes filed another motion for 

summary judgment, claiming that Plaintiffs were limited purpose public figures and 

could not establish actual malice.  On January 12, 2005, Cox and Cox Enterprises 

joined in the pending motions for summary judgment.  Taulbee did not file a motion 

for summary judgment, nor did she join in the pending motions. 

{¶ 58} In responding to the motions for summary judgment, Plaintiffs elected 

not to proceed on claims related to the first broadcast.  Therefore, the trial court 

considered only the second broadcast.  After reviewing the matter, the court found 

that Plaintiffs were limited purpose public figures and must show actual malice. The 

court also observed that the only element that Defendants had placed at issue was 



 15
“actual malice.”  In this regard, the court made two findings about Plaintiffs’ failure 

to meet their burden of proof.  First, the evidence failed to show that Grimes knew 

the implication or innuendo in the second broadcast would convey a defamatory 

meaning to a reasonable recipient.  Second, the evidence did not show that Grimes 

had serious doubts about the false and defamatory implication and innuendo of the 

second broadcast.  Specifically, the court held that Grimes was not subjectively 

aware that, by implication and innuendo, the second broadcast would be probably 

false when received by a reasonable viewer.  Accordingly, the court granted 

summary judgment in favor of all Defendants other than Taulbee.  After dismissing 

the claims against Taulbee, Plaintiffs appealed, and raise the following assignments 

of error: 

{¶ 59} I.  The trial court erred in classifying Appellants as limited purpose 

public figures as a matter of law. 

{¶ 60} II.  The trial court erred in holding that Appellant produced insufficient 

evidence of actual malice as a matter of law to overcome Appellees’ motion for 

summary judgment. 

{¶ 61} After reviewing the record and applicable law, we find that the first 

assignment has no merit, and that the second assignment of error should be 

sustained.  Accordingly, the judgment of the trial court will be affirmed in part and 

reversed in part, and this case will be remanded for further proceedings. 

I 

{¶ 62} In the first assignment of error, Plaintiffs contend that the trial court 

erred in finding that they are limited purpose public figures.  The significance of this 



 16
finding is that different levels of proof attach in defamation cases, depending on the 

plaintiff’s status.  Gertz v. Robert Welch, Inc. (1974), 418 U.S. 323, 342, 94 S.Ct. 

2997, 41 L.Ed.2d 789.  In Gertz, the court noted that: 

{¶ 63} “[t]hose who, by reason of the notoriety of their achievements or the 

vigor and success with which they seek the public's attention, are properly classed 

as public figures and those who hold governmental office may recover for injury to 

reputation only on clear and convincing proof that the defamatory falsehood was 

made with knowledge of its falsity or with reckless disregard for the truth.”  Id. 

{¶ 64} In contrast, private persons need only show that a defendant “acted 

negligently in publishing or reporting facts.”  Talley v. WHIO TV 7 (1998), 131 Ohio 

App.3d 164, 169, 722 N.E.2d 103.  “Recklessness requires evidence that the 

defendant had serious doubts whether the statement was true.”  131 Ohio App.3d 

at 169-70, citing 3 Restatement of the Law 2d, Torts (1977), Section 580A, 

Comment h. 

{¶ 65} Typically, limited purpose public figures are those who have become 

public figures for a specific range of issues.  To decide if a party is a limited 

purpose public figure, we examine an individual’s participation in the controversy 

from which the alleged defamation arose, and decide if he or she has attained 

general notoriety in the community because of the participation.  134 Ohio App.3d 

170. 

{¶ 66} Notably, however, the Plaintiffs in the present case are not just 

individuals; they are also three business entities.  In such a context, some courts 

have adopted a different test for evaluating the status of business or corporate 



 17
entities.  In Huntington Trust Co., N.A. v. Chubet (Nov. 10, 1998), Franklin App. No. 

97APF12-1591, 1998 WL 807959, the Tenth District Court of Appeals remarked on 

the struggle federal and state courts had encountered when applying Gertz’s limited 

purpose public figure test to libel cases brought by businesses, particularly large, 

high profile corporations.  Id. at *8.  The reason for this difficulty is that the Gertz 

test was created in the context of individual plaintiffs.  Id.  After noting that federal 

courts have applied different approaches for businesses, the Tenth District found 

that the most useful test was outlined in Snead v. Redland Aggregates, Inc. (C.A.5, 

1993), 998 F.2d 1325.  The test requires courts to weigh the following factors to 

decide if a business is a limited purpose public figure: 

{¶ 67} “ ‘(1) the notoriety of the business to an average individual in areas 

where the business has a presence; (2) the nature of the business with respect to 

creating a high profile or prominence in public perception; and (3) the frequency 

and intensity of media scrutiny of the company.’ ” 1998 WL 807959, at *8, quoting 

from 998 F.2d at 1329. 

{¶ 68} The First District Court of Appeals has also applied the Sneed factors 

in a case involving a corporate plaintiff.  See Worldnet Software Co. v. Gannett 

Satellite Info. Network, Inc. (1997), 122 Ohio App.3d 499, 508, 702 N.E.2d 149. 

{¶ 69} We agree with the approach taken by the Tenth and First Districts.  

Business entities often spend substantial amounts on advertising in a deliberate 

effort to engage public attention. They are also more generally visible in the 

community, and have greater access to media outlets than individuals.  Obviously, 

this is not true of every business entity, and the determination must be made on a 



 18
case-by-case basis.   

{¶ 70} After reviewing the evidence, we find that Total Exposure.Com, BJS, 

and Planet Earth, are unquestionably limited purpose public figures.  These 

businesses would be notorious to average individuals in the Miami Valley area, due 

to their operation of the Total Exposure and Diamonds Cabaret nightclubs.  

Furthermore, the nature of these businesses (adult entertainment) is controversial 

and has a high public profile.  And finally, the background of this action and the 

news articles attached to Defendants’ motion for summary judgment, reveal that 

media scrutiny of these businesses has been frequent and intense.  In fact, one 

might reasonably conclude that Plaintiffs have invited such scrutiny over the years, 

for the purpose of increasing their clientele and profit.   

{¶ 71} For example, Exhibit 1 to the affidavit of Peter Jenkins is a news 

article from the Dayton Daily News, dated March 22, 1995.  The article mentions 

that Luke Liakos, owner of Diamonds, had escorted a Dayton Daily News reporter 

around Diamonds Cabaret.  The article is entitled “Diamonds’ Doors Open Into 

Fantasy,” and the contact with the news media is for the obvious purpose of 

promoting the club.  In the article, Liakos agrees with the reporter that Diamonds is 

a “male fantasy world.”     

{¶ 72} More publicity was generated by threats that Diamonds would go “all 

nude” after it lost its liquor license and by reports that Diamonds had been banned 

from some local golf courses after participants in charity events sponsored by 

Diamonds had removed their clothing while golfing.  Plaintiffs also received 

considerable publicity after opening the Total Xposure nightclub in Troy as a nude 



 19
dancing club.  See Ex. 58 attached to the Jenkins affidavit (a Dayton Daily News 

article of March 22, 1997, entitled “Nude Dancers Irk Mayor”).  At one point, 

Plaintiffs even parked a bright pink semi-tractor trailer, painted with Total Xposure’s 

name, next to Interstate 75 in Troy.  See Ex. 61 attached to the Jenkins’ affidavit 

(an excerpt from the Dayton Daily News, dated November 19, 1997).  These are 

not actions of businesses that shun public attention.  

{¶ 73} Liakos and Conrad also generated considerable publicity when they 

circulated petitions to prohibit alcohol sales in Diamonds’ own precinct and those 

nearby after learning that neighbors wanted to close Diamonds by voting the 

Diamonds’ precinct “dry.”  See Ex. 51 to Jenkins’ affidavit (a Dayton Daily News 

article of November 5, 1997, entitled “Voters are Diamonds’ Best Friend”), and 

other articles discussing Diamonds’ strategy, which successfully blocked attempts 

to vote Diamonds’ precinct dry.  Accordingly, the trial court correctly concluded that 

Total Exposure.Com, BJS, and Planet Earth were limited purpose public figures. 

{¶ 74} The next issue concerns the status of Liakos and Conrad, the 

individual parties who co-own these businesses.  To determine the public or private 

status of individuals, courts have applied a three-part test that requires courts to 

decide: (1) that a public controversy exists; (2) that the plaintiff had a sufficiently 

central role in the controversy; and (3) that a nexus exists between the alleged 

defamation and the plaintiff’s role in the controversy.  Gilbert v. WNIR 100 FM 

(2001), 142 Ohio App.3d 725, 738-739, 756 N.E.2d 1263, citing Dameron v. 

Washington Magazine, Inc. (C.A.D.C.1985), 779 F.2d 736, 741.  See, also, 

Waldbaum v. Fairchild Publications, Inc. (C.A.D.C.), 627 F.2d 1287, 1296-98.  



 20
{¶ 75} In the present case, the trial court labeled the relevant controversy as 

the adult entertainment industry in the Miami Valley area.  Plaintiffs claim, however, 

that the court framed the issue too broadly.  According to Plaintiffs, the issues are 

more correctly defined as “live Internet sex” and sexual harassment of employees.  

Plaintiffs also contend that they should not be treated as public figures because 

they did not insert themselves into these particular controversies before the alleged 

defamatory broadcast.   

{¶ 76} We do not think the issues can be as narrowly confined as Plaintiffs 

suggest.  As our discussion of the factual background indicates, the present case is 

simply the latest in a long line of controversies over Plaintiffs’ attempts to operate 

adult entertainment businesses in the Miami Valley area.  Whether one is opposed 

to such activities, favors them, or is neutral, the fact remains that controversy has 

been ongoing on the subject since 1995, when Diamonds first opened and allowed 

semi-nude dancing.  Liakos and Conrad unquestionably had a significant role in the 

controversy, as their names appear in many news articles, singly or together.  As 

the court in Waldbaum noted,  

{¶ 77} “[t]he plaintiff either must have been purposely trying to influence the 

outcome or could realistically have been expected, because of his position in the 

controversy, to have an impact on its resolution.  In undertaking this analysis, a 

court can look to the plaintiff's past conduct, the extent of press coverage, and the 

public reaction to his conduct and statements.”  627 F.2d at 1297-98.     

{¶ 78} After reviewing the past conduct of Liakos and Conrad, as well as the 

news articles and public reaction to their conduct and statements, we find that 



 21
these individuals tried to impact resolution of the controversy over their operation of 

adult entertainment businesses in the Miami Valley.  Compare Kassouf v. 

Cleveland Magazine City Magazines (2001), 142 Ohio App.3d 413, 422, 755 

N.E.2d 976 (finding the plaintiff a limited purpose public figure because his 

business activities thrust him into important controversies in several areas over a 

period of fourteen years).  As was noted in Daubenmire v. Sommers, 156 Ohio 

App.3d 322, 2004-Ohio-914, 805 N.E.2d 571, at ¶88, “[a] plaintiff may not escape 

public-figure status if he voluntarily engages in a course of conduct that invites 

attention and comment.”   

{¶ 79} Finally, there is a definite connection between the possible public 

status of Liakos and Conrad in the operation of adult entertainment businesses and 

the alleged defamation.  Whether true or not, comments alleging that the plaintiffs 

required their employees to have sex with them and patrons, fired employees for 

refusing to have sex, and operated their clubs as brothels, are clearly related to 

plaintiffs’ operation of adult entertainment businesses in the Miami Valley area.  

Consequently, the trial court did not err in finding that Liakos and Conrad were 

limited purpose public figures. 

{¶ 80} In view of the preceding discussion, the first assignment of error is 

overruled. 

II 

{¶ 81} Because Plaintiffs were limited purpose public figures, the “actual 

malice” standard must be applied to their defamation claims.  As we mentioned, this 

requires a showing, by “clear and convincing proof, that the defamatory falsehood 



 22
was made with knowledge of its falsity or with reckless disregard for the truth.”  

Gertz, 418 U.S. 323, at 342.  For purposes of ruling on summary judgment, the trial 

court assumed that the statements in the second broadcast were false.  However, 

the court found that Grimes did not have knowledge that the broadcast was 

defamatory, nor did she have serious doubts as to the defamatory nature of the 

broadcast.  In this regard, the court relied on statements from Grimes indicating that 

she understood the broadcast to refer to club owners in general, and that she 

further understood her references to Total Xposure to be distinct from the general 

references.  As we mentioned before, the trial court concluded that Grimes was not 

subjectively aware that, by implication and innuendo, the second broadcast would 

be probably false when received by a reasonable viewer. 

{¶ 82} The Ohio Supreme Court has said that: 

{¶ 83} “[w]hether the evidence in the record supports a finding of actual 

malice is a question of law. * * * To answer this question, we are obliged to 

undertake an independent review of the record. * * *  We may not infer the 

existence of actual malice from evidence of personal spite or ill will alone; rather, 

our focus is on the publisher's attitude toward the truth or falsity of the publication. * 

* * But evidence of ill will can be relevant: ‘ “This standard requires a clear and 

convincing showing, which may be by circumstantial evidence, of the defendant's 

actual state of mind--either subjective awareness of probable falsity or actual intent 

to publish falsely.” ’ ” McKimm v. Ohio Elections Comm., 89 Ohio St.3d 139, 147-

148, 2000-Ohio-118, 729 N.E.2d 364 (emphasis in original).  

{¶ 84} McKimm  was based on a cartoon that a candidate for township 



 23
trustee included in a campaign brochure.  The brochure showed a hand waving 

cash under a table and implied that an incumbent trustee (the candidate’s 

opponent) had taken a bribe.  89 Ohio St.3d at 140-41.  In a hearing before the 

Election Commission, the candidate denied that he had intended the cartoon to 

suggest that his opponent had taken a bribe.  Id. at 141.  He also admitted that he 

had no evidence that his opponent had ever taken a bribe.  Id.   

{¶ 85} After the Commission issued a reprimand letter to the candidate, the 

common pleas court affirmed.  On further appeal, the court of appeals reversed, 

finding the evidence insufficient to establish by convincing clarity that the candidate 

had published the cartoon with knowledge that it was false or with reckless 

disregard for its falsity.  Id. at 142.  Ultimately, the Ohio Supreme Court disagreed, 

and reinstated the verdict of the common pleas court.    

{¶ 86} After discussing the law of defamation, the Ohio Supreme Court first 

found that the cartoon was a false statement of fact because a reasonable reader 

would view the illustration as a false factual assertion that the incumbent trustee 

had accepted cash in exchange for his vote on a project that was mentioned in the 

brochure.  Id. at 144.  In this regard, the court commented that: 

{¶ 87} “[t]he law charges the author of an allegedly defamatory statement 

with the meaning that the reasonable reader attaches to that statement. * * * if the 

law were otherwise, publishers of false statements of fact could routinely escape 

liability for their harmful and false assertions simply by advancing a harmless, 

subjective interpretation of those statements.”  Id. at 145. 

{¶ 88} After deciding that the cartoon was defamatory, the Ohio Supreme 



 24
Court then considered whether the candidate had published the cartoon with actual 

malice.  The court observed that the requirement of actual malice is intended to 

provide “essential ‘breathing space’ for the criticism that is inevitable in free debate 

and crucial to our democratic system.”   Id. at 147.  However, the court also 

stressed that: 

{¶ 89} “[o]n the other hand, the actual-malice standard is not an 

impenetrable shield for the benefit of those who engage in false speech about 

public figures. ‘[F]alse speech, even political speech, does not merit constitutional 

protection if the speaker knows of the falsehood or recklessly disregards the truth. ’ 

* * * ‘[T]he use of the known lie as a tool is at once at odds with the premises of 

democratic government and with the orderly manner in which economic, social, or 

political change is to be effected. * * * Hence the knowingly false statement and the 

false statement made with reckless disregard of the truth, do not enjoy 

constitutional protection.’ ”  Id. (Citations omitted.) 

{¶ 90} In the present case, Defendants claim that the trial court reached the 

correct conclusion on the subject of actual malice because Grimes consistently 

testified that she did not intend for viewers to get the impression that all the 

activities mentioned in the broadcast were going on at Total Xposure.  Defendants 

also argue that Plaintiffs have improperly focused on whether a reader would view 

the broadcast as defamatory, rather than on Grimes’ subjective intent.        

{¶ 91} When the Ohio Supreme Court discussed the issue of actual malice 

in McKimm, it specifically acknowledged the statement in St. Amant v. Thompson 

(1968), 390 U.S. 727, 731, 88 S.Ct. 1323, 20 L.Ed.2d 262, that a “ ‘defendant [must 



 25
have] in fact entertained serious doubts as to the truth of his publication.’ ”  89 Ohio 

St.3d at 148 (parenthetical material added).  In this regard, the Ohio Supreme Court 

stressed that: 

{¶ 92} “Thompson certainly requires evidence of the defendant's subjective 

state of mind in order to satisfy the actual-malice standard. * * * But Thompson also 

explicitly limits the ability of defendants to subvert the standard with self-serving 

testimony. ‘The defendant * * * cannot, however, automatically insure a favorable 

verdict by testifying that he published with a belief that the statements were true.  

The finder of fact must determine whether the publication was indeed made in good 

faith.  Professions of good faith will be unlikely to prove persuasive, for example, 

where a story is fabricated by the defendant, [or] is the product of his imagination * 

* * .’ ”   Id. (Citation omitted.) 

{¶ 93} After applying these standards, the Ohio Supreme Court found in 

McKimm that the candidate had disseminated the cartoon “well aware of its false 

implication” and “had conveyed a message to the reasonable reader that he knew 

had no basis in fact.”  Among other things, the court found the candidate’s 

testimony about his interpretation of the cartoon to be implausible.   Id. at 149. 

{¶ 94} Like the candidate in McKimm, a jury could conclude that Grimes 

knew when she wrote the script for the WHIO-TV broadcast that she had no basis 

in fact for several implications that were made, and that she knew that the owners 

of Total Xposure had not asked Taulbee to have sex with them or with customers.  

In fact, Grimes knew that Taulbee had never met the owners of Total Xposure.  

Grimes also knew that the owners and managers of Total Xposure did not fire 



 26
Taulbee for refusing to have sex with customers.  Despite this knowledge, Grimes 

clearly implied in the broadcast that the owners and managers of Total Xposure 

were guilty of these acts.  

{¶ 95} As an additional matter, Grimes told Taulbee before the interview that 

they had to talk about Total Xposure because that is where WHIO TV’s information 

had centered and that was the information in which Grimes was interested.  In light 

of these facts, Grimes’ assertion that the broadcast was about clubs generally could 

be viewed with some skepticism by a jury.  Grimes’ claim that she was not 

subjectively aware of the implication and innuendo of the broadcast could also be 

viewed in the same manner.  And finally, we note that quarterly rating periods, 

which affect the amount WHIO TV can charge for advertising, coincided with the 

broadcasts.  

{¶ 96} Malice can be inferred “where sensationalism is sought at the 

expense of the truth.”  Perez v. Scripps-Howard Broadcasting Co. (1988), 35 Ohio 

St.3d 215, 220, 520 N.E.2d 198.  Accordingly, after construing all justifiable 

inferences in Plaintiffs’ favor, as is required on summary judgment, we find that the 

evidence presented was such that “ ‘a reasonable jury might find that actual malice 

has been shown with convincing clarity.’ ”  Varanese v. Gail (1988), 35 Ohio St.3d 

78, 81, 518 N.E.2d 1177, quoting from Anderson v. Liberty Lobby, Inc. (1986), 477 

U.S. 242, 257, 106 S.Ct. 2505, 91 L.Ed.2d 202. 

{¶ 97} We should stress that our comments are not intended to express any 

opinion on the potential merits of this case.  A jury may find in favor of Plaintiffs on 

the malice issue, but find the Plaintiffs have little reputation to injure.  All we are 



 27
indicating at present is that summary judgment on the actual malice issue was 

incorrect, based on the record before us.  Therefore, the second assignment of 

error has merit and is sustained.   

{¶ 98} Based on the preceding discussion, the first assignment of error is 

overruled, and the second assignment of error is sustained.  Accordingly, the 

judgment of the trial court is affirmed in part, is reversed in part, and this case is 

remanded for further proceedings.  

    

 

 

                                                     . . . . . . . . . . . 

WOLFF, J., and GRADY, J., concur. 

 

Copies mailed to: 

Laura J. Martin 

Michael R. Botros 

H. Louis Sirkin 

Robert P. Bartlett, Jr. 

Thomas R. Kraemer 

Karl E. Neudorfer 

Hon. Barbara P. Gorman 


		reporters@sconet.state.oh.us
	2006-02-06T08:54:55-0500
	Supreme Court of Ohio
	Supreme Court of Ohio
	this document is approved for posting.




